Komunitas Lazio Indonesia


    Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Share

    wendy
    Cadangan Klub
    Cadangan Klub

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by wendy on September 7th 2009, 03:28

    Sebenarnya si Valdez (Reggina) tu benerab udah sign-in dg Lazio ta? perasaan dari berita2 ga ad.. pas baca tabloid bola, malah ada tuh transfer masuk..

    jadi bingung?

    yang pasti bakalan ga sabar nunggu januari 2010, coz si Gonzalo Barreto sudah bisa bermain... Bakalan ada 2 zarate neh, coz Barreto bertipe sama persis dg zarate..

    Mirjalovic
    Super Moderator
    Super Moderator

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Mirjalovic on September 7th 2009, 19:22

    Carlos Valdes batal,

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Hilmy sandro nesta on September 8th 2009, 03:59

    G ptng ngomonhm carlos valdes..dy mah g da pa2'a..qt kn msh pny steandardo..klw mw bli CB mending kejar truz tuh miranda or rever..mereka lbh berkwalitas tuh..

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by skinpoetra on September 8th 2009, 10:16

    y klo emang carlos valdes batal...
    manfaatin bek yg tersisa aj...
    masih ada stendardo, diakite, radu, cribari, sivigia...
    itu uda cukup kok klo mereka bs maksimal menjaga pertahanan lazio...
    mudah2an faraoni & perpetuini lebih sering di mainkan ballardini d tim senior, byar s cepet matang skill mereka...jadi ga perlu bli banyak pemain...

    wendy
    Cadangan Klub
    Cadangan Klub

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by wendy on September 11th 2009, 06:44

    susah juga memainkan pemain muda apabila tim utama banyak yg fit, namun keadaan sekarang malah banyak pemain inti yg cedera... serba dilema kalo harus masang pemain muda.. belum lagi krisis midfield & penyerang yg cedera..

    apakah ballardini punya keberanian buat masang pandev & ledesma?

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by skinpoetra on September 11th 2009, 09:59

    sebenar ny ballardini mau memainkan pandev ma ledesma, tp harus se izin om lotito dulu...
    kan dia yg punya kuasa d lazio...

    Mirjalovic
    Super Moderator
    Super Moderator

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Mirjalovic on September 11th 2009, 17:07

    hmm

    iya,, yang gak mau ama mereka Lotito, bukan Balla

    btw , pengen lihat Pandev main, karena kalau Rocchi+Cruz+Pandev itu biasanya tampil bagus kalau vs Jupe

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by zuchry ahmad on September 11th 2009, 19:09

    mg aj pandev di maenkn.

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Hilmy sandro nesta on September 12th 2009, 01:30

    Tp pandev di 2 kualifikasi piala dunia maen'a lg jlex neh..mending cb makinwa..
    kpn y qt bs ngliat makinwa maen'a bgz ky wkt msh d'atalanta or palermo??

    Mirjalovic
    Super Moderator
    Super Moderator

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Mirjalovic on September 13th 2009, 11:52

    Makinwa lagi cedera...
    iya, gw pengen jg liat Makinwa seperti di Atalanta dulu, pernah nonton sekali Atalanta vs Lazio, Makinwa bener2 ancaman bagi pertahanan Lazio, walau badan bongsor, namun larinya berbahaya.. malah gw kira dia bakalan seperti Eto'o, tapi ternyata, dia ya gitu deh,,
    kalau seandainya dia bisa dipoles lagi,, gw yakin Pandev gak kita perlukan

    btw. pengen ada 1 gelandang bertahan dengan tipikal Mudingayi, & 1 bek tengah tangguh nih >_<

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Hadi van der vaart on September 13th 2009, 12:12

    Gelandang tengah yg bisa nyetak gol!!! Itu harapan gw. Selama ini Lazio terlalu bergantung pada strkier daam nyetak gol. Seandainya ada steven gerrard dari Italy. Hrsnya Pjanic waktu msh di metz diambil. Sayangnya, manajemen lazio gak mengendus bakatnya, liat dia skrg di Lyon. Di FM, dia adalah salah satu youngster yg hrs dibeli. Pokokny hrs ada gelandang yg produktif nyetak gol, kolarov emang juga srg nyetak gol, tapi posisinya telalu jauh ke belakang.

    Dicanio
    Super Moderator
    Super Moderator

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Dicanio on September 13th 2009, 14:31

    kangen pandev....T_T


    _________________

    Mirjalovic
    Super Moderator
    Super Moderator

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Mirjalovic on September 13th 2009, 15:26

    Mauri dulu di jamannya Peruzzi,Oddo & Liverani rajin kok cetak gol, Foggia jg sebenarnya punya abilitas untuk cetak gol, cuma tinggal masalah balla bisa manfaatkan talenta mereka atau tidak.

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Hadi van der vaart on September 13th 2009, 16:01

    Niko krancjar dibeli tottenham cuma 2,5 juta. Ada byk gelandang tgh muda yg murah meriah, tapi rumor ttg Lazio byk striker yg mau dtg!!

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by W.T.Mauritanto on September 13th 2009, 17:18

    baretto...moga dia cepat dateng...trus maen duet ma zarate... bounce

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Hilmy sandro nesta on September 13th 2009, 23:32

    Hadi van der vaart wrote:Niko krancjar dibeli tottenham cuma 2,5 juta. Ada byk gelandang tgh muda yg murah meriah, tapi rumor ttg Lazio byk striker yg mau dtg!!
    Mank bnyx gelandang yg murah meriah,tp mrk bysa'a mnt gji yg tinggi..
    mank sypa bro striker yg d'gosipn mendkt k'LAZIO

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Hadi van der vaart on September 14th 2009, 20:35

    ^
    Gosip wkt bursa transfer kmrn, bkn skrg. Kan byk tuh, beritanya lazio mau beli striker.

    Mirjalovic
    Super Moderator
    Super Moderator

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Mirjalovic on September 17th 2009, 10:56

    bek bek bek
    mau bek >_< ..

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by alone1break on September 17th 2009, 14:36

    bak bik buk... entah sih pertimbangannya... kenapa jadinya kita ga beli bek ya?? apa dengan siviglia,cribari ud ckup menjaga barisan pertahanan kita? apa 2 orang itu ga lebih cocok jadi pelapis klo inget kita dlu punya bek sekelas stam/couto/nesta?,..

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Mpmpranata on September 19th 2009, 20:08

    Gw stuju dgn bung alone1break, lazio harus beli CB yg mantap. Siviglia udah termakan usia, cribari sering blunder, radu n diakite masih canggung maennya. Kemaren qta kalah lawan salsburg kebobolan 2gol di 10 menit terakhir karna blunder bek tengah qta sndiri (khususnya cribari). Gak bisa ditawar lagi, bursa transfer januari nanti CB tangguh ( kayak miranda/ garay/canini dll ) harus dibeli , forza Lazio !

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Big Laziale on September 23rd 2009, 12:17

    kiper
    Hugo lloris

    Bek
    Zapata n Mertesacker

    Dm
    Mscherano

    Am
    Rosina

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Hadi van der vaart on September 23rd 2009, 19:51

    ^
    Ngaco!! Udah punya Muslera, ngapain beli kiper lagi!! tongue tongue tongue

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Hadi van der vaart on September 24th 2009, 13:55

    Bek baru dan Playmaker. Harga mati!!! Bek sudah pasti harus dibeli. Ga ada yg bisa diharapkan. Playmaker juga penting. Siapa gelandang Lazio yg bisa ngatur serangan?? Baronio posisinya lebih kedalam. Dia penghubung antara lini belakang dan lini tengah. Matuzalem sebenernya adalah gelandang pekerja, ga bertipe stylish. Mauri lebih ke sayap. Jadi, playmaker juga sgt dibutuhkan. Selama ini emang ga keliatan bgt kalo pola serangan Lazio amburadul, krn Zarate mampu menutupinya. Tapi, seiring dgn menurunnya performa zarate, keliatan juga belang permainan Lazio. Lagian, zarate bukan playmaker yg mau mengalah dgn pemain lain. Dalam sebuah pertandingan, tim mana yg mampu menguasai lini tgh, dialah yg akan memenangkan pertandingan. Jadi, agar lebih mantap, selain playmaker Lazio juga butuh seorang pemain yg bisa merusak serangan lawan seperti mudinganyi, essien, Lass, atau kalo perlu bajak Muntari dari Inter. Tukar guling aja Pandev sama muntari. Pandev jgn dituker ma striker. Kalo Lotito sanggup memenuhi itu semua gw bakalan nunjukin sedikit respect gw ke dia!! (tapi, Cuma dikit!!)

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Mpmpranata on September 24th 2009, 21:15

    Harusnya lotito dengerin saran bung hadi tu, wajib beli bek tengah ( bagusnya lagi 2orang bek tengah) , gelandang perusak dan playmaker.Dijamin permainan Lazio bakalan maknyusss, forza Lazio !

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Hadi van der vaart on September 25th 2009, 09:51


    Top Ten Players To Watch Out For At The FIFA Under-20 World Cup
    With some of the world’s most promising players on show at the FIFA World Under-20 Championships, Goal.com highlights ten players who could catch the eye in 2009...

    * Krisztian Nemeth
    * Tomas Necid
    * Nicolás Lodeiro
    * Richard Sukuta-Pasu
    * Douglas Costa
    * Ransford Osei
    * Fran Merida
    * Paulo Henrique

    With 24 teams converging on Egypt for the FIFA World Under-20 Championships, there will also be a myriad of scouts and teams at the tournament looking to spot the next starlet. A good performance at these championships is generally a pretty good indicator of future potential, as a glance at the previous Players of the Tournament will only serve to confirm.

    Back in 1979 one Diego Maradona claimed the award, whilst in 1987 Robert Prosinecki caught the eye. More recent winners include Barcelona’s Seydou Keita in 1999 and Atletico Madrid’s Sergio Aguero in 2007.

    Here are ten candidates who could be in line to claim honours in 2009:

    Ransford Osei – Ghana and Twente

    Already a full international, Ransford Osei caught the eye for Ghana at the world U-17 event held in 2007 and the African Youth Championships. His seven goals at the latter tournament helped Ghana to their most recent success in the competition. Described as an opportunistic striker, Osei is also blessed with great speed.

    He is currently on loan at Twente in the Dutch league, which should prove to be an outstanding educational experience for the 18-year-old. He is yet to feature under Steve McClaren, but has scored goals at his parent club, Maccabi Haifa.

    Douglas Costa – Brazil and Gremio

    Arguably one of the most eagerly anticipated players at the tournament will be Douglas Costa, the Brazilian left-sided midfielder. Having already broken through into the first team at Gremio, Douglas has come to the attention of several big-name European clubs, including Manchester United and Real Madrid.

    The diminutive midfielder has a delicious left-foot and is a noted free kick specialist. Unsurprisingly, he has already been dubbed the 'new Ronaldinho', who also came through the ranks at the Porto Alegre side.

    He was instrumental in Brazil’s success at the South American U-20 Championships.

    Hernan Perez – Paraguay and Villarreal

    Perez’s growing reputation in the game was confirmed after Spanish side Villarreal moved to snap up the midfielder after just one professional game for his previous side: Libertad. After notching five goals, and finishing joint top scorer at the South American U-20 Championships, there was an increasing list of potential suitors, so Villarreal decided to move quickly to sign him up until 2014.

    Well known for developing South American talent, Perez should find himself in good hands.

    Perez is one of a growing number of exciting players to emerge from the country in recent seasons, and the midfield schemer will be central to Paraguay’s hopes of pulling off a shock in Egypt.

    Richard Sukuta-Pasu – Germany and Bayer Leverkusen

    After catching the eye at the UEFA U-19 tournament in 2008, Sukuta-Pasu has continued his development at the BayArena, where he is now considered an important member of the first team. His main strength undoubtedly lies in his willingness to run with the ball, making him equally accomplished as a right winger or an out-and-out forward. His pace is another key asset, and standing at 6ft 2in, he is also decent in the air.

    Possessing all the requisite attributes needed to be a top quality striker, it would appear to be only a matter of time before he becomes a first team regular for Jupp Heynckes at Bayer Leverkusen.

    Allowed to join up with his team-mates for these finals, unlike many of the side who helped Germany to glory some 12 months ago, an inexperienced team will count on his input to help them confirm their status as one of the fancied teams in Egypt.

    Krisztian Nemeth – Hungary and AEK Athens

    Another who had an outstanding Euro 2008 U-19 tournament, Nemeth has already been snapped up by Liverpool. Used frequently by Rafael Benitez in friendlies this summer, the attacker has been allowed to get some experience in Greek football with AEK Athens, and he has already scored for his new side in the Greek Super League.

    Whilst not the tallest striker, Nemeth is both good in the air and with the ball at his feet, and already has an excellent technique. A cool finisher, Nemeth undoubtedly possesses all the necessary attributes to become a top class forward in time.

    Fran Merida – Spain and Arsenal

    One of a number of talented Spanish players at the tournament, Merida has already enjoyed a taste of first team action at the Emirates Stadium for Arsenal under Arsene Wenger. After coming through the youth team at Barcelona, Merida has been in North London since 2005. Whilst others starlets at Arsenal, such as Aaron Ramsey, have attracted more media interest, Merida has quietly gone about his development and shows some outstanding signs of potential.

    A midfielder with an eye for a creative pass, Merida was one of the better players for Spain at this summer’s UEFA U-19 Championships held in the Ukraine. Whilst the Spanish collectively were off form, Merida was one of the few to escape without criticism.

    Tomas Necid – Czech Republic and CSKA Moscow

    Whilst the Czech side of 2009 probably don’t have the collective ability of the 2007 team who went all the way to the World U-20 final, one who is destined for the senior side seems to be Tomas Necid. The forward is already under contact at CSKA Moscow after catching the eye with Slavia Prague in a two-year spell at the club.

    Necid has already been capped at senior level, and with three goals in five matches for the full team, it looks like it will only be a matter of time before he graduates.

    Before that, the Czechs will be hoping that he can form a striking partnership with Tomas Pekhart, who also has an eye for goal. If those two can dovetail, then this Czech side may yet be in a position to repeat their success of two years ago.

    Paolo Henrique – Brazil and Santos

    Another off a long line of talents who have emerged in recent seasons at the Vila Belmiro, attacking midfielder Paolo Henrique is another who looks like he’s got the ability to play for the full Brazilian team.

    He came to attention in the Santos Junior teams, but was quickly promoted to the senior side, for whom he has already played several matches.

    Much like team-mate Douglas Costa, Paulo Henrique also has a cultured left-foot, so it will be interesting to see whether they can play as a pair in the midfield behind the strikers.

    Nicolas Lodeiro – Uruguay and Nacional

    With plenty of experience already under his belt at club and continental level, forward Nicolas Lodeiro could be one of the stand-out players at the tournament. His thoughtful range of passing helped Nacional to the semi-finals of the Copa Libertadores, and he also caught the eye at the South American U-20 Championships. With rumours of interest from Liverpool, Lodeiro might not be spending much longer in his homeland if he can recreate his recent club form for his U-20 side.

    Sam Baldock – England and MK Dons

    Whilst the striker may be playing at a slightly lower level than many included in this list, in many respects football at League One is more competitive. After bursting onto the scene last season under the guidance of then-manager Roberto Di Matteo at the MK Dons, Baldock was struck down by injury later in the 2008-09 season. Not part of the English team that got to the U-19 final in the Ukraine earlier this summer, Baldock now has the chance to show the English management team that he has what it takes at this level.

    Standing at just 5ft 7in, Baldock has learnt to cope with the physical attentions of League One defenders, who aren’t generally noted for their willingness to be made to look foolish by technically gifted players. Baldock has shown a competitive instinct of his own, and although the England side won’t be as strong as the one that participated in the U-19 UEFA Championships earlier this summer, Baldock could be one to help galvanise this weakened squad.

    Ayo... Lotito!!! Sikaaaaaatttt!!!!

    Sponsored content

    Re: Siapa pemain yang kamu inginkan untuk Lazio?

    Post by Sponsored content Today at 00:55


      Waktu sekarang December 7th 2016, 00:55